W wielu scenach samoloty mają na ogonie liczbę N, która oznacza, że pochodzą ze Stanów Zjednoczonych. Taka praktyka nie istniała aż do 1919 roku oraz nie używano tego przy maszynach militarnych.
Po tym jak Cassidy zostaje trafiony przez Czarnego Sokoła, litera W na jego skrzydle zmienia miejsce, raz jest na prawym, a następnie na lewym.
Kiedy niemiecki żołnierz przed domem Lucienne pije, w dalekich kadrach widać, że trzyma białą butelkę, jednak przy zbliżeniach można zobaczyć flaszki koniaku.
Aquitania, statek, którym Lowry płynie do Europy, przestał przewozić pasażerów od czasu wybuchu I wojny światowej w 1914 roku. Został oddelegowany do służby dla Królewskiej Marynarki Wojennej przewożącym zbrojenia i wojskowych, a nawet stał się okrętem szpitalnym. Do przewozów cywilnych wrócił dopiero w 1920 roku.
Dwupłatowce z pierwszej wojny światowej nie były w stanie wykonać akrobacji pokazanych w filmie. Samoloty najprawdopodobniej by się nie ruszyły bądź rozbiły. Niektóre manewry byłyby ciężkie do zrobienia nawet przez nowoczesne myśliwce.
Nieuport 17 posiadał wyjątkową zwrotność oraz doskonałą prędkość wznoszenia. Niestety dolne wąskie skrzydło było zrobione w stylu "jedno i pół skrzydła", co powodowało, że był słaby z powodu budowy dźwigara. Miał również niepokojącą tendencję do rozpadania się podczas nurkowania na wysokich obrotach, dlatego też wiele manewrów pokazanych w filmie doprowadziłoby do utraty dolnego skrzydła.
Fokkery DR-1 nigdy nie były wysyłane do boju w takiej ilości, jak pokazali to filmowcy. Twórcy użyli ich aż tyle, by widzowie mogli widzieć, kto z kim walczy. Francuskie samoloty były dwupłatowcami, a przeciwnicy posługiwali się maszynami trójpłatowymi, co spowodowało możliwość ich łatwego rozróżnienia.
Kiedy Lowry pije ze Skinnerem koniak, mówi mu, że to stuletnia butelka należąca do Ludwika XV. W rzeczywistości istnieje tylko koniak Ludwika XIII.
W scenie na dworcu przez miasteczko Lincold w Nebrasce przejeżdża pociąg Union Pacific, który nigdy podczas pierwszej wojny światowej nie obsługiwał tej trasy. Ponadto lokomotywy, samochody osobowe i kombi oraz wagony są pochodzenia brytyjskiego.
Młotki, które otrzymywali piloci w filmie, aby w razie potrzeby poprawiać stery, są wykończone jak do wbijania małych gwoździ, zaś te autentyczne posiadały duże i ciężkie obuchy.
W misji bombowców do skrzydeł samolotów nie zostają doczepione bomby, jednak pojawiają się tam, gdy eskadra jest już na miejscu zrzutu.
W jednej ze scen Cassidy jest ścigany przez niemieckiego myśliwca. Podciąga drążek i traci prędkość, czym powoduje zrównanie się z wrogiem. Samoloty I wojny światowej nie były w stanie zrobić takiego manewru, gdyż brakowałoby im szybkości i doszłoby do przeciągnięcia.
Samoloty generowane komputerowo latają wśród dymu z pola bitwy i nie zostawiają za sobą żadnej smugi. Jest to błąd, gdyż za maszyną powinna ciągnąć się wyraźnie widoczna turbulencja.
Akcja filmu rozgrywa się pod koniec 1916 i na początku 1917 roku. Trójpłatowiec Fokker Dr.I nie był dostępny w tym okresie, pojawił się dopiero we wrześniu 1917. Podobnie Bristol Fighter i SE5a zostały wprowadzone w późniejszym okresie. Krzyże nie były malowane na górnych powierzchniach dolnego skrzydła i pokrywane całościowo czerwoną farbą. Taki wykończenie stosowano tylko na Manfredzie von Richtofenie (Czerwonym Baronie). Jednak wiele samolotów w produkcji posiada czerwoną koloryzację. Prawidłowo pokazanymi niemieckimi myśliwcami z czasu ukazanego w filmie byłby Albatros DI, DII, DIII i i Halberstadt DII.
Niemiecka kolumna krocząca przez pola w pobliżu farmy Lucienne obejmuje kilka czołgów. Jednak armia niemiecka zbudowała ich tylko kilka w trakcie wojny, a po raz pierwszy zostały użyte w akcji 21 marca 1918 roku. Większość czołgów używanych przez Niemców w czasie I wojny światowej zostały zrobione przez Francuzów i Brytyjczyków.
Niemiecki sterowiec posiada znak taktyczny "L 32" i został wyprodukowany przez "Zeppelin GmbH" Luftschiffbau z numerem wewnętrznym "LZ 74" (LZ dla "Luftschiff Zeppelin" Sterowiec Zeppelin). Znak ten mówi, iż sprzęt ten należał nie do armii, lecz sił morskich. Ponadto "L 32" został zbudowany 4 sierpnia 1916 r. i prowadził misję rozpoznawczą podczas ataku marynarki przeciwko Sunderland i trzech ataków bombowych na Anglię, jednak półtora miesiąca później - w dniu 24-ego września brytyjskie myśliwce zestrzeliły go. Konsekwencją tego było to, że nigdy nie wykonywał misji przeciwko Paryżowi czy Francji.
Kiedy Blaine zabiera Lucienne z farmy i startuje, na przeciwko widać dwóch niemieckich żołnierzy, którzy oddają strzały w jego stronę. Pilot odpowiada ogniem z karabinku. Obydwaj wrogowie zostają zabici, mimo że kule powinny lecieć ponad ich głowami, gdyż sprzęt znajdował się około 7-8 stóp nad ziemią szczególnie. a ponadto jeden z nich klęczał. Blaine musiałby zanurkować i skierować nos myśliwca na dół by uzyskać odpowiedni kąt natarcia.
Film kręcono w Borehamwood, Halton, Epping, Londynie, Silsoe (Anglia, Wielka Brytania).
W tym filmie poraz pierwszy zastosowano technikę "motion capture" dla samolotów.
Twórcy filmu chcieli wykorzystać lekkie reprodukcje maszyn z I wojny światowej. Pomysł nie doszedł jednak do skutku, gdyż - wskutek wypadku - samoloty te uległy zniszczeniu.
W rzeczywistości Eskadra Lafayette,a jako maskotki posiadała dwie głowy lwich szczeniąt. Jedno z nich na imie mialo 'Whiskey' natomiat drugie wabiło się 'Soda'.
James Franco uzyskał licencję pilota podczas przygotowań do filmu.